Vidar Kvalshaug TRAMPOLINELAND

Fortellingen om en roman som ble lagt bort og annen litteratur

Fortellinger fra byggefeltet

with 3 comments

Stillheten skyldes forlaget har lest og jeg har arbeidet med andre ting. I morgen braker det løs med møte i forlaget. Jeg kommuniserer med redaktøren via epost nå og da. Han sier ikke så mye i epostene, men jeg forstår at det ligger an til å bli bok rett over jul.

Tittelen blir Trampolineland – samme som romanen jeg brukte to-tre år på og trakk tilbake før den skulle utgis nå i høst. Årsaken kan man bla seg tilbake i bloggen for å finne, men det enkle svaret er: jeg synes ikke den ble god nok.

Novellesamlingen kommer også til å hete Trampolineland fordi det dukket, bevisst eller bevisst, foruroligende mange trampoliner opp i dem. For meg er trampoline kontroll. Det signaliserer familie, ytre fasade i orden. Trampoline er lek – og noen ganger å kunne hoppe så høyt man kan. Det handler en hel del om barn og barns perspektiver denne gangen.

Til møtet i morgen skal jeg bringe inn forslaget om at tittelen blir

TRAMPOLINELAND.Fortellinger fra byggefeltet

Noen av historiene har innbyrdes sammenheng, men jeg har tenkt å bruke siste omdreinig på å legge inn flere. I hodet mitt kunne personene i handlingene bodd i samme boligfelt. Da kan de det i boka også. Det bestemmer jeg. Men forlaget har fortsatt litt å si. Litt.

 

Written by Vidar Kvalshaug

28.09.11 kl. 13:31

Publisert i Uncategorized

3 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gleder meg!
    -Silje.

    ssn

    28.09.11 at 20:14

  2. Gleder meg!
    -Silje

    ssn

    28.09.11 at 20:14

  3. Tvi,Tvi 🙂

    Marieklem

    MT

    28.09.11 at 21:55


Legg igjen en kommentar

