Vidar Kvalshaug TRAMPOLINELAND

Fortellingen om en roman som ble lagt bort og annen litteratur

Å skrive er også å stole på det du allerede har

with 5 comments

Jeg jobber som forlagsredaktør. Det er dagjobben min. I dag tidlig ble den siste boka, en biografi over en av de personene jeg sjøl har sett opp til siden jeg var liten gutt, sendt trykkeriet i Valdres. En fornøyelse, både å sende og å få jobbe med. Nå kjæm det je itte kæinn.

I dag starter tre måneders skrivepermisjon. Hvordan angripe et manus som har samlet støv en stund til et siste krafttak? Jeg starter med å lese alt på nytt og er livredd for hva jeg kan finne. Tiden er en utro jævel. Det jeg husker som bra, kan vise seg å være katastrofalt nå, men for all del: å skrive er også å stole på følelser man en gang hadde. Holde fast på dem og kna dem i stedet for å snu det hele på hodet.

Hvis nettilgangen fungerer på de stedene vi skal være i sommer, kommer det hyppige oppdateringer på hvordan prosessen går.  Takk for at du følger bloggen min. Gledelig at så mange leser. Bruk gjerne kommentarfeltet. God kreativ sommer, om du har tenkt  ha en sånn.

Written by Vidar Kvalshaug

12.07.10 kl. 08:06

Publisert i Uncategorized

5 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tusen takk for påminnelsen Vidar. Andreutkastet til min roman har ligget farlig lenge nå, og jeg har gruet meg til å gå igang med den igjen. Men det var jo en grunn til at jeg skrev det jeg gjorde, da jeg gjorde det, ikke sant?

    Uansett: Lykke til med skrivepermisjonen, og siste innspurt. Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Kaja Marie

    12.07.10 at 08:33

  2. Lykke til, Vidar. Jeg vet du kan.
    Synd vi ikke sees i Berlin.

    -Silje

    Silje

    12.07.10 at 10:02

  3. God sommer, Vidar!

    Terje Storsanden

    13.07.10 at 19:37

  4. Åh, heldige du.

    Avil

    17.07.10 at 14:51

  5. […] skal være muse og hjelpe meg, skal du ikke? – Øy! Skjerpings! Dette har vi snakket om før, og Vidar Kvalshaug har skrevet om det, og du vet at det handler mye om at du har rotet bort den gode vanen. Virrvarr skrev forresten en […]


Legg igjen en kommentar

