Vidar Kvalshaug TRAMPOLINELAND

Fortellingen om en roman som ble lagt bort og annen litteratur

Når noen skriver det bedre enn du har tenkt

with one comment

Av og til blir forfattere sjalu på andre forfattere. Oftest gjelder det hvem som får stipender, priser og oppmerksomhet. Jeg blir misunnelig når andre skriver det jeg har tenkt på en langt bedre måte.

I helgen plukket jeg opp novellesamlingen «Dengang med hunden» (2005) av Pia Juul på et dansk antikvariat og ønsker bare å dele denne passasjen.

…jeg greb Lillian om livet og satte munden helt ind i hennes øre og hviskede: En dag; en dag vil jeg stå nede ved Ragnas hus og banke mit hoved ind i den kalkede mur og skrige av sorg over, at du er død. De vil tale om det i hele byen, de vil føle med mig, og de vil være bekymrede, men jeg vil bare brøle for jeg kan ikke leve uten dig. men når det så viser sig, at jeg kan alligevel, så må jeg flytte herfra, for det kan de ikke tilgive mig, at jeg kan.

Written by Vidar Kvalshaug

07.06.10 kl. 08:17

Publisert i Uncategorized

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Enig. Takk for tipset.
    Enkelt, men komplisert og hjerteskjærende.

    silje

    07.06.10 at 08:35


Legg igjen en kommentar

