Vidar Kvalshaug TRAMPOLINELAND

Fortellingen om en roman som ble lagt bort og annen litteratur

Bordet er ryddet for to nye bøker

with 5 comments

Bordet er selvsagt ikke ryddet. Det står lysestaker med stearin i klaser ned på siden, det ligger papirer med kaffeflekker og penner samt at det står en særdeles sliten Acer-pc som en av de neste dagene blir erstattet av en ny mac. Men i hodet er det klart for to nye bøker de to neste årene.

Titlene er: (kremt). «Flotte titler», svarer redaktøren min på sms, men vi får se hvor lenge de blir stående. Prosjekter har en tendens til å endre seg.

Jeg hadde tenkt at «Trampolineland» (trolig utgivelse til høsten) skal følges opp av en roman som heter «Middelklasseirritasjonene», muligens med undertittelen «om familie, fedre og annen ufred i vår tid».

En novellesamling skal også komme ut av skissene jeg har i telefonen og en manuell notatbok. Den skal hete «Savnesanger».

Denne bloggen har handlet om «Trampolineland».

Jeg er usikker på i hvilken grad jeg skal blogge om skrivingen av oppfølgerromanen. 

Jeg er usikker på interessen rundt dette, for her er det foreløpig bare en tittel og en svært vag idé som bør bli et ferdig førsteutkast til jul.  Har du tanker omkring dette, bare fyr løs i kommentarfeltet.

Written by Vidar Kvalshaug

14.04.10 kl. 10:58

Publisert i Uncategorized

5 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jeg vil også ha en teklefon!! Blogg på om skriveprosess! Interessant

    Silje

    14.04.10 at 12:33

  2. Jeg digger tittelen «Middelklasseirritasjonene» – den er fantastisk!

    Bente

    14.04.10 at 12:42

  3. Hva du orker og gidder – og hvor mange lesere du har – er så sin sak, men personlig har jeg hatt stor glede av å følge prosessen! Og leser gjerne mer.

    Tom Egeland

    14.04.10 at 13:09

  4. Flott tiltak :] Spennende å følge en forfatter i en slik prosess. Lykke til med bøkene.

    Grazyna Skarpås

    14.04.10 at 16:41

  5. Dersom det er givende for din egen skriveprosess, tror jeg absolutt du har mange lesere som vil følge med. Jeg er en av dem.
    Kos deg med de to neste. 🙂

    Kaja Marie

    18.04.10 at 07:51


Legg igjen en kommentar

