Vidar Kvalshaug TRAMPOLINELAND

Fortellingen om en roman som ble lagt bort og annen litteratur

Drep en darling med delete

leave a comment »

Ni ganger. Jeg vet at jeg er opphengt i det å alltid være et annet sted, men ni ganger?

Søkfunksjonen i word er god å ha. Jeg sitter og søker etter begreper og ord jeg bruker mye, for mye. Den forrige novellesamlingen min, som du kan lese om her,

 http://www.adressa.no/kultur/bok/bokanmeldelser/article1285515.ece

hadde en annen tittel i utgangspunktet. Den het først ”Alltid et annet sted”

Derfor ble begrepet en besettelse for meg. Og ni ganger har jeg brukt dette i det nye romanmanuset. Aldri om konkrete ting, som for eksempel at noe måte settes et annet sted, men i overført betydning. Noen av disse ni må bort. Denne ”et annet sted”,  lar jeg bli igjen:

Rotary ble dette mystiske stedet hvor faren kanskje ikke var den faren Robert kjente, og ganske tidlig visste han at han måtte et annet sted i livet for å møte denne faren. Kanskje en pappa som var morsom uten å måtte kiles. En som ville bygge et slott i stedet for å lempe all sanden ned i en kasse som skulle stå langs veien til vinteren.

Written by Vidar Kvalshaug

06.04.10 kl. 09:57

Publisert i Uncategorized

Legg igjen en kommentar

